Nya stämplar i passet...

Oh yeeeez! Då var första resan avklarad. Destinationen var Tioman, vilket är en ö i Malaysia. Tokigt vacker, såg precis ut som "Expedition Robinson". Den holländska versionen är inspelad på Tioman. Olyckligtvis så är jag och darlingen inte lediga på fredagar då de andra ville åka. Detta ledde till att vi själva var tvugna att ta oss till ön och hitta de andra. Mobiltelefonerna fungerade inte som en extrakrydda.

Att resa själva kanske inte låter så farligt men det var en 9 timmars tripp med en miljard byten ungefär: buss från universitet till Boon Lay, MRT till en interchangestation, ny MRT, hitta en buss som gick till gränsen, korsa gränsen till fots, hitta en buss till checkpointen för stämplar i passen, pruta med en busschaufför för att få en rimlig kostnad för taxiresan till Mersing i Malaysia slutligen väl i Mersing hitta en båt till Tioman, Phu!
Det gick iofs väldigt bra och vi kom fram trötta men massa med belåtna, hur kunde vi vara något annat (se bilderna)???

Bild 1: Soluppgång när vi väntar vid en MRT station
Bild 2: Kön till gränsen
Bild 3 & 4: Tioman, stranden hette Salang (om någon undrar fasligt)



DE SMÅ BILDERNA ÄR KLICKBARA!




Lycklig på färjan mot paradiset!



Väl framme: strand, sol, turkost vatten, vit sand, Carlsberg och killar! Vad mer kan en tjej önska sig?



På kvällen kalasade vi på nyfångad grillad fisk samt mer Carlsberg...



Det bodde dinosaurier på ön?!



Kvällen avslutades i hängmattan som sig bör...




Dag 2 åkte vi på en båtutflykt till Coral Island för att snorkla och ligga vid en fin strand. Eftersom de andra kom en dag före oss hade de redan gjort en utflykt. Vår snälla nya amerikanska vän Max offrade sig dock och följde med oss.
Min första snorkelutflykt men definitivt inte den sista. Damn, vad underbart med massa färgglada fiskar och fina koraller. En helt ny värld som bara väntar på att bli utforskad.







Vi har det helt underbart som synes.
Tänker på er därhemma!

Vill ni se fler bilder så kolla in Pontus blogg
Han har en systemis så finfina bilder att beskåda!

Mängder med kärlek från
Anna & Annelie ♥

Kommentarer
Postat av: Rödo -> Bruno

Fisken var nog det godaste jag ätit so far i asien. Kul med den vädjande blicken jag ger Max.

Postat av: Anna

Haha ja, du ser ut som du frågar pappsen om lov eller nåt!

2008-08-19 @ 17:29:43
URL: http://secondhandsisters.blogg.se/
Postat av: Micke Stjärt

Aaaaah shit vilket mysigt inlägg! Vad underbart ni verkar ha haft det! Älskar att se nya bilder från eran tid där nere. Blir lika glad varje gång! :). Babe, du börjar se brun ut tycker jag, shit, jag ligger efter. Sista strandbilden är helt lovely. Ni ser ut att må så bra och trivas så jäkla fint där nere. Om tioman är värt ett andra besök så, "sign me up!". Önskar jag vore där och kunde uppleva allt med er. Får hålla mig några helger till ;). Blir alldeles nykär av sista bilden där älskling :). Anna kommer väl förmodligen vara neger när jag kommer ner antar jag? Nu skall jag packa väskan för luleå, saknar er bägge, men den ena lite mer än den andra, no hard feelings. :) Puss.

2008-08-19 @ 18:03:02
Postat av: Kamilla

Åh vad mysigt och så fint hav. Man vill ju bara resa när man ser era bilder :)Åhh jag vill resa. det är så kallt här :) Kraam

2008-08-20 @ 10:30:44
URL: http://kamillap.blogg.se/
Postat av: sanna

Fast så i efterhand hade det nog varit mer rätt att gå och lägga sig. Dagens morgonlektion visade sig nämligen vara inställd. Så där satt jag uppe och väntade på ingenting alls. Så himla typiskt! Men kul hade vi verkligen, både i går och i helgen. Vilka tjusiga bilder Ni har!



Stor kram!

2008-08-21 @ 04:17:43
URL: http://visitsingapore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback