"Hemma" igen

Då var man nyss hemkommen... Vilken resa, kan inte fatta hur mycket vi har upplevt på 12 dagar. Så mycket upplevelser!

Sista dagarna i Phuket var hur bra som helst, även om vädergudarna svek oss. På söndagen när vi kom så spöregnade det hela dagen, så vi passar på att chilla och umgås med grabbsen. Framåt kvällen kollade vi in beachen (Kata beach). Vågorna var så höga att vi inte kunde låta bli att hoppa i trots det dåliga vädret. Vi hyrde bodyboards och fick en känsla för hur fruktansvärt mycket kraft det kan vara i havet. Ibland kom man inte ut pga av de starka strömmarna och höga vågorna. Jag och Annelie kunde verkligen inte sluta skratta när vi drogs med av vågorna och kunde cruisa i dem i 50-60m. Vilken känsla! Man ligger platt på mage på en bodyboard så det var inte så svårt, när man väl lärt sig att tajma, det vill säga. Jag och Annelie avslutade kvällen med en timmes thaimassage. Lovely, och pinsamt billigt, 40 riksdaler...

Dag två hyrde jag och Pontus en vespa för att ta oss till ett turridningsställe. Var ute på en tvåtimmarstur med Australienska hästar och en guide. Helt underbart att galoppera snabbt som blixten på stranden. Då det var så högt vatten (high tide), fick hästarna ibland simma för att ta sig fram. Jag var i himmelriket. Kan inte fatta hur mycket jag saknat att rida. På vägen tillbaka åkte vi runt och spanade omgivningarna. Hamnade uppe på ett berg med en helt magnifik utsikt, och en soft rastarestaurang där de spelade Manu Chao. Riktigt, riktigt skoj att åka och köra vespa även om trafiken ibland var lite väl kaotisk.

På kvällen hyrde även Annelie och Erik vespor och vi körde allihopa in till Patong, den turistiga delen av Phuket. Vi åt en god middag och spanade in en kvällsmarknad. Höll oss borta från bar och sexdistriktet, vilket jag är glad för. Återigen, så sjukt skoj att bränna runt på en moppe som går undan som bara den. Jag åkte bak på Pebe och kunde inte sluta le :)

Kommer komma massa inlägg så småningom, har hur mycket som helst att visa...
Men nu måste vi börja läsa till vår exam i financial management som vi har på fredag. Jag kommer säkert att lägga upp lite bilder senare under dagen.

Massa kärlek tills dess!








Kommentarer
Postat av: Micke

Inget pingis alltså? Ni verkar ju ha haft det super trevligt! Fan va kul med vespor :).

Ser verkligen fram emot bilder här!

2008-09-30 @ 18:38:32
Postat av: Joseph

What a wonderful wonderful trip!!!! Look forward to the pics. You have a great writing style, Anna. Ever thought about being a travel author?? Talk to you soon Annelie./Joseph

2008-09-30 @ 22:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback