Kuala Lumpur

Jeeeeej!

Vi har redan avvikit fran reseplanen...
Sent i torsdags innan vi skulle lagga oss, sa kom vi pa att damn it, varfor ska vi tillbaka till Tioman?
Grabbsen kommer ju att ha dykkurs hela dagen och vi missade KL nar de var dar for nagra veckor sedan. Sa lite lagom impulsivt hoppade vi pa en buss till KL igar eftermiddag.

Det gar faktiskt valdigt bra nar vi ar ute och aventyrar pa egen hand, jag och darlingen. Igar var forsta gangen vi var lite kloddiga. Vi slutade var lektion vid ett och sprang hem for att hamta ryggorna, hoppade pa bussen och pustade ut. Det var nog varmaste dagen so far i Sing igar. Sadar mysigt att kanka sprangfyllda ryggsackar...
Nar vi akt nagra hallplatser borjar jag prata om sadana dar fodral man kan ha till sina pass. Nar jag sa pass, fros Annelie till is i den 100gradiga bussvarmen. Japps, det var bara att hoppa av bussen :)

Jag vaktade grejerna och Annelie kutade hem. Sittande dar vantandes, upptackte jag att jag inte fatt med mig min alskade Ipod. Ringde Annelie men det plingade i vaskan bredvid mig... Fick vanta pa att hon kom tillbaka och sen var det min tur att springa tillbaka till boendet. Nu hade det gatt ganska lang tid sa vi insag att buss till Boon Lay och sen MRT till en okand adress inte langre hanns med. In i en Taxi!
Bussresan fran Singapore till Kuala Lumpur var nog det mest avslappnade och rofyllda vi gjort sen vi kom hit.
Otroligt skona saten och inte mycket folk pa bussen. Forsta timmarna sa vi ingenting, lyssnade pa musik, annelie sov sa sott som bara hon kan och jag hade flera timmars ostort tankande. Min favorit. Har dock borjat filosofera pa engelska. Konstigt. Kan ju inte ens alla ord jag vill tanka pa, men aven om jag forsoker tanka pa svenska sa kommer jag pa mig sjalv lite senare med snablars engelska i skallen igen. Hur som helst hade vi det riktigt mysigt. Efter pitstop nummer tva dar jag nastan gjorde som "the male models in Zoolander", blev vi lite pratigare. Drog det spirituella till sin spets och lyssnade pa Di Leva - Du och jag ar miraklet har...

Kom fram till KL strax innan elva igar kvall. Fick tips av var taxichauffor att bo pa Pujungga homestay. Valdigt mysigt litet gasthus mitt i stan. Gillar det verkligen har. Enda smolket i bagaren ar att jag igar var tvungen att doda min forsta kackerlacka. Med min kara conversesko! Skrek som fan nar den splaschades mot golvet och spydde nastan nar jag skulle plocka bort den, rakade vanda pa den och sag hela innandomet. Blaaark!


Vandrade runt i stan igarnatt. Ser mycket lovande ut. Vi at middag pa en libanesisk restaurang. Hur gott som helst! Blir nog ett aterbesok... Chinatown var tyvarr stangt nar vi val hittade dit, men vi sprang pa en stor seconhandmarknad nar vi letade. Kopte ett par svarta herrchinos for 5 ringgit, vilket motsvarar tio svenska riksdaler, pa en hoft sadar. Sa nu ska jag bli chic chic chic :)

Den langa dagen avslutades med fotmassage klockan tva pa natten, extreeemt avslappnande och lite ajaj!
Nu ar det en ny dag, vi har precis atit frukost och ska gora stans enorma shoppingkomplex osakra. Forsta stoppet ar Times Square, de har ett stort nojesfalt inne i gallerian har vi hort. Kommer bli fett! Googla pa det om ni kanner er nyfikna.



Mycket text och lite bilder :)

Massa karlek till er darhemma,
Nu har halva tiden i skolan gatt...



















Kommentarer
Postat av: Micke

Hahaha, hörde om passet. Så roligt! :) Di leva - miraklet, sjuukt vacker låt. Vad bra att ni stack till KL! Ni har ju redan varit på tioman så måste vara kul att se något nytt istället :). Shit, kan se framför mig hur ni springer omkring på gatorna där och shoppar som yra höns. Håll i hatten KL ;). Saknar er! (Fast.. den ena mer såklart). ;)

2008-09-20 @ 10:47:23
Postat av: Micke

Haha, föresten, är det någon som kan sova i bilar/bussar så är det annelie! Vet inte hur många gånger du somnade i bilen när vi åkte runt på gotland ;) Myyysigt!

2008-09-21 @ 03:22:34
Postat av: Stina

hallå man vill se bilder från shoppingen!

/stina

2008-09-21 @ 15:24:44
Postat av: catalina

Oh... KL.. saknar verkligen Malaysia, det var det bästa landet i Asien som jag besökte.. och KL var bästa stan.. den där bussen från s'pore till KL har vi med tagit... vet inte om jag läst, men har ni varit på Tioman än..? Där finns en liten ö som heter Rawa, som är ett MÅSTE... får inte missas, då ska man bo på det lilla hotellet som har två hundar och man bor i ett tegelhus på stranden... du verkar ialla fall ha det bra där nere... lite avis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback