Ett år äldre

Ett helt år har gått sen sist, och det firar jag med en liten återblick. Brukar ständigt säga att jag fortfarande är 18, men kikar man på bilderna så har det visst hänt en del på sex år...



Arton år och tyckte att utgång på Rabarber och Kuppa var det häftigaste som fanns. Blennar och fysiken var en plåga. Ägnade våren år att ta körkort, och var extremt stolt när jag tog det före Schack. Notera att det står lulefrakt på den fula kepsen, inte kunde jag då ana att jag skulle hamna uppe i norraste norrland efter gymnasiet. Spelade fortfarande fotboll med högstadiegänget. Sommaren spenderades på Kantarellen och avslutades med en resa till Turkiet med Schack. Åkte på första resan till alperna (Val Thorans) med  polarna istället för familjen. Där träffade jag Cilla och Lotten som i fortsättningen förgyllde kaffestunderna på Österänggymnasiet.







Nitton år gammal tog jag studenten och fick äntligen lämna Österänggymnsiet, efter alla plågsamma slutprov i matte och fysik. Spenderade ytterligare en sommar på "kanta" med Kajsa och Patrik. Fick låna älskade Svalisen av Cilla, så mycket av mina lediga tid hängde jag och Stina i stallet med småtjejerna. Fick mitt första heltidsjobb inne på Tivolibadet och tyckte av någon märklig anledning att Peter Siepen var hetare än hetast.





Tjugo år gammal inledde jag året med ett par reson ner till Schack och Henke i Badgastein. Upptäckte tjusningen med puder och afterski a´la Elton Bolton. Jobbade kvar på på Tivolibadet hela året. Jag och Sandra tillbringade ett par veckor i London och hade verkligen det helt underbart. Har inte shoppat så mycket roligt vare sig förr eller senare. Sista sommaren på Kantarellen med gänget och andra sommaren med Svalur. Familjen var på Bornholm och firade pappsen. Hösten ägnade jag åt att köpa skidgrejer och ladda inför säsong i alperna.





Firade min 21årsdag nere i BG. Bummandet var verkligen en hit, riktigt riktigt skoj. Drömmer mig fortfarande tillbaka till det livet. Flyttade till Luleå efter sommaren tillsammans med Schack och Calle och påbörjade mina ekonomstudier. Tyckte att baka och fika var det bästa som fanns, när jag inte tapetserade och sprang på loppisar.






Startade bloggen om mitt då stora inredingsintresse. Fick besök av Kuriren och blev kändis för en dag. Jag blev delägare i min första bil, även om jag knappt vågade köra den själv en enda gång under våren så var kärleken stor. Började träna capoeira efter en ganska stillsam höst i träningsväg. Sommaren spenderades ute på jordhubbsfälten i Skoglösa med 250 polacker. Hösten 2007 kom min darling Annelie in i bilden och det var kärlek vid första ögonkastet. Inte sant men det låter ju bra, sanningen är att vi inte ens ville hälsa på varandra första gången vi blev presenterade för varanda.






Tvåtusenåtta blev ett omtumlande år. Tjugotre år gammal var plötsligt inte allt så självklart längre. Under våren planerade jag och Annelie våra stundande utlandsstudier. Hade gemensam födelsedagsfest med ett år äldre Adde 1. Som vice ordförande i ekonomsektionen lades mycket tid ner på styrelsearbete samtidigt som jag jobbade mycket ute på flygplatsen. Under sommaren levde jag i en resväska, flackade runt mellan Åhus, Luleå/Boden och Göteborg.  Trivdes riktigt bra på Nordea i Boden även om jag bara jobbade tre veckor.  Sommarens största mission var dock att umgås med vännerna så mycket som möjligt inför höstens resa. I juli åkte jag och Annelie till Singapore för att plugga på Nanyang Technological University. For till Asien med hopp om att hitta mig själv, men lyckades nog trassla till det ännu mer. Fick dock chansen att uppfylla många av mina drömmar, vissa jag inte ens visste att jag hade. Livsplanen fick ge vika för en "planera ett halvår i taget strategi".





             

Idag fyller jag alltså 24 och hoppas på att 2009 is the year!


Lite personligare än vanligt, men kan kanske vara roligt för de nya såväl som gamla vännerna att se vad jag haft för mig de senaste åren, på vägen mot vuxenlivet

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Grattis på födelsedagen! Kram /Kajsa

2009-03-03 @ 18:09:06
Postat av: Kamilla

Heeej! grattis igen (skrev även på kära facebook) Måste bara säga härligt inlägg. Älskar det där när du var 18 "utgång på Rabarber och Kuppa var det häftigaste som fanns". Känns precis som när jag tyckte rhett och tages var det häfigaste :D Och självlkart kommer 2009 vara the year! som alla andra! hoppas du haft en underbar dag! Pusss

Postat av: Sara

Grattis min fina vän. Tänk att du alltid gör mamsen så stolt. Hoppas du haft en underbar födelsedag. Puss och massor med kramar

2009-03-03 @ 23:12:59
Postat av: Tina Börjesson

Hej Anna,

Hade inte varit inne på din blogg på flera år så nu när jag väl tittade in fick jag en snabb resume av de senaste åren..låter som du haft hur mysigt som helst!!. ville bara gratta i efterskott också ;)

Puss tina!

2009-03-04 @ 17:11:00
Postat av: Gräddelina

Grattis på födelsedagen, som du dags dato

säkert har vant dig vid :-))



2009-03-08 @ 16:37:17
URL: http://bellanatt.blogspot.com/
Postat av: Lotten

älska sådana uppdateringar! man glömmer så lätt vad man liksom gjort/tänkt de senaste åren! hoppas allt är bra med dig anna. på måndag börjar jag en ny sommar på jordgubbsfälten... :)

2009-05-23 @ 18:18:16
Postat av: Johanna Lind

Snubblade över din blogg och gud vad kul att läsa vad du har haft för dig de senaste åren Anna...Har tänkt ofta på vad du hittar på men nu fick jag en snabb recap:)Nästa gång du är i Åhus måste vi träffas..så tråkigt när man tappar kontakten! Befinner mig i USA just nu men kommer hem till jul. Ta hand om dig!

2009-11-17 @ 04:16:50
URL: http://jlindhgoeswest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback