iittala outlet i Haparanda

När Sandra var här på besök tog vi en sväng förbi Iittalas outlet i Haparanda. Jag blir som ett barn i en godisaffär varje gång jag åker dit. Finns ju inget som slår att fynda...



Jag fyllde på min samling Iittala kartioglas. Mina är marinblå och inte turkos som på bilden. Jag hade tänkt köpa den fina karaffen med, tyvärr fanns den inte i "rätt" färg. Den här glasserien fyllde 50 år förra året och de kommer ut med en ny färg varje år. Jag antar att det betyder att det även försvinner färger, så jag ska nog passa på att köpa karaffen nästa gång jag stöter på den :)

Just nu bor det bara vinglas från IKEA i mina skåp. När det blir dags att komplettera dem med vinglas modell finare blir det nog de här, Iittala essence.  Jag gillar verkligen den lite annorlunda formen på dem, och att alla glasen i serien är lika höga. Snyggt! Jag och Sandra klämde på dem både en och två gånger, men inget köp den här gången.




Däremot fick sex svarta tallrikar följa med hem. Jag är verkligen supernöjd med dem, vardagslyx med fina tallrikar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh, det var verkligen en toppenaffär! Är supernöjd med mitt fynd av Aalvar Alto ljusstakar/skålar :) Är nyss hemkommen efter en heldag utomhus med solning, promenix och grillning i sommarvärmen! Ha det bäst! Kram Sandra

2009-05-30 @ 21:11:09
Postat av: Snuffis

Visste inte att det fanns en outlett där uppe...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback