Påskgodisverkstad

Det är inte dumt när man har lite tid övers och kan pyssla lite. Här gjorde jag påskinspirerat godis.

Ladda upp med recept (elle mat & vin) kokos, strössel samt bakplåtspapper. Sätt på lite trevlig P3 och kavla upp ärmarna!

Jag hade rullat de färgade marsipanäggen dagen innan och låtit dem stelna lite i kylen.

Dopp i chokladbadet och sen ett dopp till i strösslet.

Nougat doppad i choklad, kan det bli bättre? Det här känns lite som en variant på julens mozartkulor, vilket är mitt absoluta favorit julgodis.

Jag köpte färdigfärgad marsipan och fick en liten överraskning, den rosa smakade jordgubb och den gröna päron.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dem var supergoda!!! Gillade päronen :)

2010-03-31 @ 20:47:48
Postat av: Mikaela

mums, vattnas i munnen ju


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback